Aktuellt, Success stories30.08.21
Tydliga rutiner och lika arbete för Thage i Skåne AB
Aktuellt, Success stories | 30.08.21
Med Tahoes digitala ledningssystem har Thage fått tydligare struktur på sitt kvalitetsarbete och bättre överblick över sina processer. Idag kan de lättare säkerställa att de arbetar enligt sina fastställda rutiner och vem som ansvarar för vad.
Thage – bygger södra Sverige med kvalitet
Med lång erfarenhet erbjuder Thage kunder helhetslösningar inom byggentreprenad och byggservice. Idag är de en del av Thage-koncernen som består av fem bolag med cirka 400 medarbetare. Thage har i dagsläget InSight på plats och snart är det dags att lansera InSight för ytterligare två bolag inom koncernen.
Användarvänligt digitalt ledningssystem
Thage var i behov av ett digitalt ledningssystem som kunde hjälpa dem strukturera upp deras arbetsrutiner och på så sätt förenkla vardagen för både ledningen och medarbetare. Som många andra företag hade de tidigare ett mer svårnavigerat ledningssystem som inte gav den användning och nytta som verksamheten behöver. My Engdahl, ansvarig för ledningssystem och KMA-Generalist på Thage, började tillsammans med KMA-chef Sven Nilsson att se sig om efter ett nytt digitalt ledningssystem. De fann Tahoe som, med sin nyckelfärdiga lösning InSight, verkade passa perfekt för Thage. Efter en demo och med Thages tankesätt ”det ska vara lätt att göra rätt och svårt att göra fel” kändes InSight som ett självklart val. Under våren 2020 satte samarbetet i gång:
”Vi märkte direkt att InSight var ett användarvänligt system. För oss är det viktigt att hanteringen av dokument är enkel och går snabbt och det är precis vad det gör med InSight.”
My Engdahl, KMA-Generalist – Thage i Skåne AB
Snabb installation och pålitlig support
Hur var det att komma igång med InSight då? Enligt My har det varit en process som gått mycket smidigt och hon lärde sig snabbt att hantera och arbeta i systemet: ”Installeringen gick otroligt fort och jag kunde börja skapa upp processer och dokument i InSight efter ett knapptryck.”
Under hela processen har hon känt sig trygg med att Tahoe finns där när det behövs: ”När jag fastnat och behöver stöd och hjälp kontaktar jag helpdesken och får alltid snabba svar och support. Det är skönt att ha någon att bolla de tekniska frågorna med!”
Lika arbete inom organisationen
Ett av Thages behov var att tydliggöra processer för hur de arbetar och att uppmärksamma vem som är processägare och har ansvar för dessa. My beskriver att den största skillnaden idag är att de nu har ett system som är lätt för alla att använda och som uppskattas inom organisationen: ”Det bästa är att vi nu har ett lättarbetat system som beskriver vår verksamhet och hur vi jobbar och som våra användare vet hur de ska använda. InSight gör det lätt att arbeta lika inom organisationen och vi minskar då risken att vi gör fel.”
Vi på Tahoe ser fram emot ett riktigt gott samarbete med Thage framöver!