Aktuellt, Success stories19.10.21
Pågen drar nytta av värdeskapande funktioner i sitt intranät
Aktuellt, Success stories | 19.10.21
När Pågen såg sig omkring efter ett nytt intranät föll valet på Tahoes nyckelfärdiga produkt BaseDrum. Med ambitionen att ta sin digitala arbetsplats till en ny nivå krävdes en uppdatering till ett modernt intranät och sedan ett år tillbaka har de varit igång.
Pågen – för framtida generationer
Redan 1878 lades grunden till det som idag är Pågen och numera är de Sveriges ledande bageri inom allt från förpackat färskt bröd till skorpor. Med ledord som engagemang och ansvar är Pågen en organisation som fokuserar på möjligheter och att skapa produkter med hög kvalité. I dagsläget har de bageri i Malmö och Göteborg och är ca 1500 anställda.
Adderat värde med BaseDrum
Pågen upplevde begränsningar i sitt gamla intranät, vilket resulterade i omständiga processer och höga kostnader. De letade efter en färdig standardlösning och när de började se sig om efter ett nytt digitalt intranät fann man BaseDrum från Tahoe, en nyckelfärdig produkt som verkade vara en perfekt match för Pågen och deras verksamhet:
”Vi uppskattar att vi kan dra nytta av standardfunktionalitet från Microsoft samtidigt som vi får adderat värde med BaseDrums egna funktionaliteter.”
Berith Apelgren, Informations- och Hållbarhetschef, Pågen
Uppdaterade medarbetare inom organisationen
En anledning till att Pågen valde att satsa på ett nytt intranät var för att kunna nå ut till alla inom organisationen och stärka företagskulturen: ”Internkommunikation är väldigt viktigt för att bidra till samhörighet, förmedla våra kärnvärden och i förlängningen att motivera alla att arbeta åt samma håll. Intranätet är den främsta kanalen för att nå ut till alla medarbetare, inte minst då många bagerimedarbetare har ett aktivt arbete i bageriet och inte nås via mejl. Men också en viktig källa där man hittar riktlinjer och policys som gäller i vårt arbete och våra processer.”
Smidig implementering och okomplicerad support
Processen för att komma igång med BaseDrum gick smidigt: ”Från Tahoe fick vi tydlig och kompetent projektledning. Genom hela implementeringen hade vi en öppen dialog.”
På frågan om hur Pågen upplever supportfunktionen svarar Berith: ”Supporten är snabb och okomplicerad. Vi vet att vi får hjälp när det behövs.”
Vi på Tahoe är glada över ett mycket gott samarbete med Pågen och stolta över att kunna bidra till en förbättrad digital arbetsplats för alla bolagets medarbetare!